Renault 5 TURBO

Attiláék 1981 és 1985 között használták a Turbot, az első évben ezzel a típussal érte el pályafutása legnagyobb eredményét. Az 1981-es év végén harmadik helyen végzett az Európa bajnoki értékelésben dr. Tandari János navigálásával (itt meg kell jegyezni, hogy az autót csak év közben kapták meg, így emiatt, illetve logisztikai okokból néhány versenyt a korábbi autójukkal, egy Renault 5 Alpine-nal futották). A páros az 1985-ös magyar bajnoki címét is ezzel a típussal érte el. Miután Attila típust váltott, az autót Németh László (Pempő) „örökölte”, aki ’86-ban Jójárt András sal szerezte meg a gép újabb bajnoki trófeáját. 1987-ben egy másik, korábban Attila tulajdonában lévő R5 Turbo végzett előkelő helyen, a fedélzetén Fogta Frigyes sel és a tuningmester Homan Tiborr al. Csak Ranga László tudta őket megelőzni Lada VFTS-sel.

Adatok:
•    1397 cm3 OHV 4 hengeres, soros, Garrett TURBÓval feltöltött OTTO motor
•    Kompresszió viszony: 1,7
•    A motor középen elhelyezve 40/60%-os súlyelosztásban
•   
Bosch K-Jetronic befecskenedző rendszer
•    Teljesítmény: 200 LE
•    5 sebességes manuális váltó, 2 tárcsás Sashs
•    Állítható rugós felfüggesztés elöl torziós rendszer
•    Fékrendszer: elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, hidraulikus kézifék
•    Gyári bukóketrec

•    Alu tető, ajtók és több műanyag elem
•    950-970 Kg


Forrás és további infó az R5 Turbóból: www.rallyfanatic.hu

TiltViewer requires JavaScript and the latest Flash player. Get Flash here.

Egy kis érdekesség: az EB bronzérmes, ún. Rothmans-os autó, digitális reinkarnációja a DiRT 3 nevű nagysikerű versenyautó szimulátorban. Köszönjük az alkotóknak: http://mesa.extra.hu/


Forrás: http://mesa.extra.hu/